DOROTA WIĘCKOWSKA - PEDAGOG SZKOLNY
Do zadań pedagoga należy:
1) rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych,
2) określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio
do rozpoznanych potrzeb,
do rozpoznanych potrzeb,
1) organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli,
2) podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców
i nauczycieli,
i nauczycieli,
3) wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli, wynikających
z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki,
z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki,
4) planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców
i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu,
w przypadku gdy w szkole nie jest zatrudniony doradca zawodowy,
i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu,
w przypadku gdy w szkole nie jest zatrudniony doradca zawodowy,
5) działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
W ramach swojej pracy pedagog szkolny współpracuje z:
1) nauczycielami, rodzicami (opiekunami prawnymi), pielęgniarką szkolną, organami zespołu,
2) organami pozaszkolnymi, takimi jak: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Ośrodek Interwencji Kryzysowej, Punkt Konsultacyjny ds. Uzależnień, Poradnia Zdrowia Psychicznego, Sąd Rejonowy - Wydział Rodzinny i Nieletnich, Komenda Powiatowa Policji, pedagodzy ze szkół podstawowych i gimnazjalnych, poradnie specjalistyczne.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Dyrektordata wytworzenia: 2009-07-01
- opublikował: Grażyna Beliniakdata publikacji: 2008-07-01 09:38
- zmodyfikował: Grażyna Beliniakostatnia modyfikacja: 2011-01-05 20:33